Blog

Zoznámte sa, Bleka Frajdová

Black friday je v Amerike fenomén. U nás sa v posledných rokoch dostal do povedomia a môžem potvrdiť, že sa aj udomácnil. Deň alebo obdobie, keď všetky obchody a eshopy majú obrovské zľavy, keď ľudia stoja v radoch, aby si mohli vybrať zo zľavnených kúskov a keď na internete pomaly padajú servery zo zahltenia objednávkami – aj takto by sme mohli charakterizovať „sviatok“ nákupov.

15109580_1291413620920064_4932802515195412253_n

U nás sa v tomto čase objavila Bleka Frajdová, ktorá sa dostala na stránky spravodajských portálov a plnila ich škandálmi. Tento mačací fantóm, pochádzajúci nevedno odkiaľ, vyčíňal v Bratislave a spôsoboval šoky náhodným okoloidúcim.

Ako to ale bolo naozaj? Čo alebo kto sa skrýva za zrodom tejto malej príšerky s vypúlenými očami? S istotou môžeme konštatovať, že najviac má k tomuto zjavu čo povedať marketingové oddelenie. Z mačky, ktorá sa najskôr tešila len dvojrozmernému zhmotneniu na letákoch, plagátoch, či banneroch, sa razom stal reálny tvor. Opustil svoj oklieštený dvojrozmerný svet a premenil sa na „prízrak“, ktorý vo vtipných videách sprevádzal výpredajový ošiaľ roka.

15193672_1129208647133263_4661569757827482953_n 15203347_1316698991702996_7149019140003592052_n

Ako hovorí brand manažér Radoslav Kremeň: „Myšlienka zhmotniť čiernu mačku z vizuálov prišla okamžite. Následne už stačilo vytvoriť jej plyšovú dvojníčku, natočiť videá, urobiť fotky a zainteresovať médiá a sociálne siete (spravodajské servery, youtube, facebook).“ Najzábavnejšou časťou celého projektu bolo natáčanie videí. „Bleka sa stala miláčikom Bratislavy, každý si ju chcel pohladkať, najväčší úspech žala v radoch detských fanúšikov,“ konštatuje Radoslav.

15193601_1129205067133621_1907264327789612593_n

Bleka sa počas svojej krátkej návštevy Bratislavy ubytovala v nemenovanom hoteli a potom mesto celé obehala, keďže tu ešte nikdy predtým nebola. Nakúpila v predajni Top Shop na Poštovej ulici a následne sa aj taškami s nákupom pohodlne odviezla do hotela taxíkom. Keďže je to pravá shopaholička, pílku a batériu na ohrev vody dodatočne objednala cez internet priamo z hotelovej izby.

Príprava tejto guerilla marketingovej kampane bola jednou z prvých lastovičiek v rámci našej histórie, no o to vydarenejšie dopadla. To znamená, že „možno k nám príde o rok opäť“, ako hovorí Radoslav – a určite už teraz snová plány, čo všetko ešte môže tento malý fantóm vyparatiť a kde všade sa môže v nestráženej chvíli objaviť.


Autor: Jana Kubinová

Show Comments (0)

This is a unique website which will require a more modern browser to work! Please upgrade today!