Blog

Varte. Tešte sa. Každý deň

Delimano sa heslom „Varte. Tešte sa. Každý deň“ riadi do bodky a my v Studio Moderna sa tým heslom snažíme riadiť tiež. Keď nevaríme, aspoň sa tešíme a naopak. Už v minulom roku sme radosť z varenia umocnili v škole varenia Jem iné, ktorú založili Aneta a Janica, pretože sme sa stali jej partnerom. Tieto dve šikovné baby sa usilujú o osvetu v príprave pokrmov, sú ambasádorkami Food Revolution Jamieho Olivera, autorkami už dvoch kuchárskych kníh a moderátorkami prvej série úspešnej show Slovensko chutí. Sme radi, že sme mohli spolupracovať práve s nimi.

Samozrejme, aj my sme chceli vidieť, ako sa im s našimi riadmi varí a ako také zdravé kurzy varenia fungujú. Počas nášho skúmania sme navštívili viaceré kurzy ako zdravé raňajky alebo sezónne varenie. Okrem toho, že to bola zábava, tak sme aj skutočne varili a naši kolegovia, ktorí ešte nemajú riady doma, si ich mohli vyskúšať naživo (pozn. redaktora: stav nemajú riady sa zmení na majú ). A musíme povedať, že s Delimano to bola naozaj zábava. Samozrejme, o celkový dobrý pocit a skvelé recepty sa postarala aj inštruktorka kurzu, food blogerka Lucka zo So Gulicious, ktorá teraz moderuje druhú sériu Slovensko chutí.

DSC_0988 zmensene

Kto ešte niečo takéto nevyskúšal, určite odporúčame otestovať! Spoznáte nových ľudí s vášňou pre varenie, získate nové recepty, tipy do kuchyne a ešte sa aj super najete, keďže všetko, čo si navaríte, si aj následne zjete. A to je, povedzme si otvorene, zaslúžená odmena po 3 hodinách pri sporáku.

DSC_0971 zmensene DSC_0949 zmensene

Radi sa s Vami o naše inšpirácie v podobe raňajkových receptov podelíme.

Banán-karob

  • -Banán
  • -2 PL karobového prášku
  • -2 dcl rastlinného mlieka (napr. ryžové, kokosové, ovsené…)
  • -Polovica avokáda
  • -1 ČL škorice

Všetky ingrediencie vymixujeme vo výkonnom mixéri a hneď podávame.

Jablko/hruška-mäta

  • -Jablko / hruška, alebo kombinácia
  • -Čerstvá mäta
  • -2 dcl vody
  • -Šťava z polky citróna
  • -Banán alebo avokádo

Jablká a hrušky umyjeme, očistíme od jadierok a v šupke vymixujeme so zvyškom ingrediencií vo výkonnom mixéri a hneď podávame.

Sladké škoricové lievance s javorovým sirupom

  • -1 a 1/2 hrnčeka špaldovej múky
  • -1 vajíčko
  • -1 pohár ryžového mlieka
  • -1 ČL kypriaceho prášku
  • -1 ČL škorice
  • -2 PL kokosového cukru

Postup: Suché ingrediencie zmiešame, pridáme vajíčko a postupne aj ryžové mlieko – konzistencia nesmie byť úplne tekutá, ako pri palacinkách, lievance musia držať tvar. Opekáme na kokosovom oleji, keď sa začnú tvoriť bublinky v ceste, lievanec otočíme. Servírujeme s javorovým sirupom.

Pšenová kaša s makom a slivkami

  • -½ hrnčeka mletého maku
  • -½ hrnčeka pšena
  • -2 hrnčeky rastlinného mlieka
  • -½ hrnčeka sušených sliviek nasekaných nadrobno
  • -Štipka škorice
  • -Kokosový cukor
  • -Javorový sirup

Postup: Pšeno sparíme v sitku pod horúcou vodou a zalejeme mliekom v hrnci. Pridáme všetky ingrediencie okrem sušených sliviek a na miernom plameni varíme, až kým sa neodparí polovica objemu tekutiny. Ak sa nám kaša pripaľuje, pridávame mlieko. Na konci pridáme sušené slivky a podávame kašu teplú.

Slané zeleninové lievance

  • -1 Mrkva
  • -Kúsok tekvice
  • -Mladá cibuľka
  • -Strúčik cesnaku
  • -Olivový olej
  • -3/4 hrnčeka špaldovej múky
  • -1 hrnček ryžového mlieka
  • -1 vajíčko
  • -1 ČL prášku do pečiva
  • -Soľ, mleté čierne korenie

Postup: Mrkvu a tekvicu si očistíme a nastrúhame na hrubom strúhadle alebo nahrubo rozmixujeme v mixéri. Dochutíme soľou, korením, cesnakom, pridáme mladú cibuľku a vajíčko. Dobre premiešame, pridáme špaldovú múku zmiešanú s práškom do pečiva a mlieko. Z cesta pražíme na olivovom oleji malé lievančeky, pretáčame na druhú stranu, až keď sa začnú na lievancoch tvoriť malé bublinky. Podávame s nátierkou z pečenej zeleniny.

Nátierka z koreňovej zeleniny a tofu

  • -300-500g koreňovej zeleniny (mrkva, petržlen, zeler, kaleráb, tekvica)
  • -Mladá cibuľka
  • -2 strúčiky cesnaku
  • -Zrelé avokádo
  • -250 g údeného tofu
  • -Citrónová šťava
  • -Soľ, korenie, kurkuma, rímska rasca

Postup: Zeleninu nakrájame nadrobno, osolíme, ochutíme korením podrveným v mažiariku a polejeme olivovým olejom. Dáme piecť do rúry na 220°C na cca 30 minút, kým nezmäkne. Do misky dáme zrelé avokádo, upečenú zeleninu a tofu a vymixujeme tyčovým mixérom dohladka. Natierame na zeleninové lievance alebo na domáci chlieb.

Sezónne inšpirácie v podobe hlavných jedál nájdete na našom blogu už o týždeň.


Autor: Jana Kubinová

Show Comments (0)

This is a unique website which will require a more modern browser to work! Please upgrade today!