Blog

Stratégia a zmena prinášajú viac výhod (Miguel Llado)

Kto je Miquel Llado

prednasajuci

Profesor strategického manažmentu, lektor na IESE Business School a hosťujúci profesor na IEDC-Bled School of Management, Slovinsko.

Strategické myslenie je myslenie o BUDÚCNOSTI – kam sa chceme so svojou firmou dostať. Stratégia je samotná AKCIA. Stratégia sú tvoje KRÍDLA a taktika tvoje NOHY.

vyrok

STRATEGICKÉ MYSLENIE – kľúčové posolstvo

- Pri robení vlastných chýb rastieme
- STOP slepým alebo ako otvoriť manažérom oči (napr.: predajca povie manažérovi predajne, kde môže nájsť príležitosť )
- VUCA slovo – znamená Volatile (nestály), Uncertain (neistý), Complex (komplexný) & Ambiguous (viacvýznamový)
- Maj rád loptu (lopta = príležitosť) – môžeš zlyhať alebo naopak uspieť. Daj mi loptu, prekonaj prekážku a udrž loptu na správnej ceste
- Daj veci do pohybu
- Potenciál informácie, digitálny svet, rôznorodosť cieľových skupín (napr.: UBER nehovorí o krajinách, ale rovno o konkrétnych mestách)
- To, čo máme robiť, je snažiť sa odlíšiť. (Kto je konkurencia? Čo robí? Čím vyššie si v organizačnej štruktúre, tým viac pripravený musíš byť na čítanie stratégie vašich konkurentov)
- Viditeľná ruka vs. neviditeľná ruka (podľa Alfreda Chandlera: viditeľná ruka, teda vedenie, nahradí trhy)
- Výsledky väčšie ako urobená práca
- Energia – dobrá stratégia nabíja spoločnosť. Vedenie spoločnosti je nabíjačkou pre zamestnancov
- Byť o krok vpred pred budúcnosťou a zamilovať si ju
- Poznať sám seba – silné stránky, slabiny, preferencie

 3 ZAUJÍMAVÉ PRÍSTUPY K PROCESU STRATEGICKÉHO MYSLENIA

Problém hodnoty od M. Portera – aký zákazník, aká potreba a koľko je ochotný zaplatiť

Pochopenie trhu – 5 síl  od M. Portera – sektor, konkurenti, dodávatelia, noví hráči na trhu, alternatívne produktové hrozby

Stratégia v kocke – ašpirácia – kde – ako – možnosti – systémy


MANAŽMENT ZMENY – kľúčové posolstvo

- Zmena pretože musíš vs. zmena pretože chceš
- Ak nemáš urgenciu, vytvor si ju
- Nájdi jedinečnosť
- Pretvor seba
- Buď proaktívny a chop sa vedenia
- Ak nemáš rád ľudí, nezostávaj v biznise
- Komunikuj –jasné a časté zdieľanie plánov na prekonanie krízy


TIPY – čo treba robiť

- Venuj čas poznaniu zákazníckeho správania a implementuj zákaznícke skúsenosti zvonka dnu
- Zisti, čo zákazníci robia, prečo, kde a ako tak konajú
- Nájdi, kde sú povestné „kurie oká“. A ako ich môžeme zmierniť alebo sa ich zbaviť
- Svoj podnikateľský plán rob so zreteľom na pretrvávajúce problémy
- Zníž svoje náklady viac, ako ti je milé


5 FINÁLNYCH MYŠLIENOK

  1. Nie je nedostatok času, ale nedostatok jasných myšlienok
  2. Rýchlo sa chop zmeny
  3. Kamkoľvek ideš, kráčaj
  4. Žiadny strach
  5. Buď ako bambus (pozn. redaktora: symbolizuje silu, prijatie prirodzeného toku a otvorenosť k múdrosti v prázdnote)

Preklad: Jana Kubinová

Show Comments (0)

This is a unique website which will require a more modern browser to work! Please upgrade today!