Blog

Svet bez Call centier

Predstavte si, že by existoval svet bez call centier. Bol by lepší? Pohodlnejší? Alebo by to bolo všetko úplne inak.

Rok 2018

Do platnosti vstúpil zákon o zákaze fungovania call centier akéhokoľvek druhu. Obchodné styky je možné realizovať jedine písomnou formou alebo osobne v prevádzkach jednotlivých obchodných spoločností.

Prišiel mi domov nový katalóg spoločnosti ŠATY. Na strane 17. nájdem nádherné kvietkované letné šaty a hneď si ich aj objednávam. Posielam objednávku mailom a dostávam automatickú odpoveď, že moja objednávka bude spracovaná. Už sa neviem dočkať ako si nové šaty oblečiem na dovolenku. Po 15 dňoch mi však príde vyrozumenie, že bohužiaľ šaty sú vypredané. „Do kelu“, zanadávam si. Pred piatimi rokmi som si u nich objednávala telefonicky a vždy ma milo upozornili, ak bol tovar už vypredaný a hneď mi aj odporučili iné šaty či topánky, ktoré by mohli spĺňať moju predstavu. Dnešný zákaznícky servis sa mi nepáči, je zdĺhavý a plný byrokracie aj keď pri schvaľovaní zákona poslanci tvrdili, že prinášajú jednoduchší a prehľadnejší systém nakupovania pre zákazníkov.

Pred nedávnom som reklamovala topánky, taktiež u zásielkovej spoločnosti, lebo povedzme si otvorene tovar ponúkajú za omnoho výhodnejšie ceny ako v kamenných predajniach. V obchodných podmienkach majú samozrejme napísané, že o reklamácii rozhodnú do 30 dní. Takže si v pohodlí domova čakám, kedy mi príde mail. Tak rada by som si zavolala a informovala sa o dianí, no bohužiaľ spoločnosť musela podľa zákona zrušiť call centrum, takže nemám kam zavolať. Po dvadsiatich dňoch dostávam mail, že moju reklamáciu neuznávajú a tovar mi posielajú späť. Nuž a tu sa začína jedno z mnohých dialogických okienok, kde sa písomnou formou dohadujem s pracovníčkou zákazníckeho servisu, čo som rozumela ja a čo ona pod dôvodmi oprávnenej reklamácie (vymenili sme si 12 mailov), no a nakoniec som po 35 dňoch vyhrala… Pred piatimi rokmi by sme si to vysvetlili v priebehu jedného telefonátu, nuž ale dnes …

Už dlhšie uvažujem o zmene mobilného programu, na nejaký iný, ktorý by mi v súčasnosti viac vyhovoval. Je lepšie postaviť sa v pobočke mobilného operátora do radu a stráviť tam pol života, kým na mňa príde rad alebo si vyberiem na internete. Skúsim cestu bez čakania. Ak sa chcem dopracovať k maximálnej spokojnosti musím sa stať odborníkom na všetky produkty, ktoré spoločnosť ponúka – internet, volanie do zahraničia, iné siete, nočné volanie, vymeniť nazbierané body za telefón… Pred piatimi rokmi som operátorke v call centre nadiktovala svoje požiadavky a ona mi vybrala najvhodnejší program, upozornila ma na novinky v ponuke, spýtala sa ma aj na detaily, na ktoré som nemyslela, ale boli pre mňa dôležité… skrátka zákaznícky servis ako sa patrí, ale dnes…

Svet bez call centier by vôbec nevyzeral dobre. Možnosť pozhovárať sa s odborníkom na linke to je jeden z najrýchlejších a najpohodlnejších spôsobov ako vybaviť všetky nákupy a služby, tak aby som si bola na 100 % istá, že dohoda bude uzavretá podľa mojich predstáv. Som rada, že mi z call centra zavolajú, že platnosť mojej darčekovej poukážky končí, som rada, že ma ktosi upozorní, že si môžem vybrať nový mobil z ponuky, som rada, že ak by ma náhodou okradli, tak si môžem okamžite zavolať na call centrum, aby mi zablokovali karty…

Bez call centier by všetko bolo ťažšie, nepohodlnejšie a pomalšie, taký svet si nechcem predstaviť.

This is a unique website which will require a more modern browser to work! Please upgrade today!